Wim Kroesbergen

maandag, november 27, 2006

Ilse, she-devil uit Barger-Compascuum


Gisteren waren wij weer eens in het Noordoosten voor de nodige familiecontacten. Serieuze gesprekken werden ogenblikkelijk gestaakt toen onze kleindochter Ilse op de arm van haar moeder binnenkwam. Met haar ontwapenende lach en vrolijk gekir had ze meteen al onze aandacht. De tafel werd ontruimd van alle breekbare en onvervangbare volwassen spullen en daarvoor in de plaats kwam wat speelgoed tevoorschijn. Wij, volwassenen begonnen met haar te communiceren in haar eigen taal, tenminste dat dachten we. Ilse dacht er het hare van. Ik ook trouwens. Een honderdtal verschillende uitdrukkingen zag ik in haar fijne gezichtje voorbij komen. Haar moeder, die haar toch beter zou moeten kennen, riep uit; "Moet je zien..., kijk dan, ja hoor 't is duidelijk. Ilse de she-devil!!" Ach we kennen de moeder gelukkig goed, "dat rooichie" uit Barger-Compas. Volgens overlevering was ze zelf vroeger ook zo'n duveltje. Ik kan bijna niet wachten tot het moment dat Ilse en ik samen met kwast en verf aan de gang zullen gaan. De mensen zullen zich dan nog verbazen over haar kunsten dat weet ik zeker. Trouwens dat geldt voor al onze kleindochters hoor. Ik heb wat leuke foto's van haar gemaakt waarvan ik er hier een laat zien zodat jullie zelf kunnen oordelen en zeg nou zelf, is het geen engeltje?

2 Comments:

Blogger ilsebernsen said...

Hallo opa, wat hoor ik, ben je een beetje ziek, zwak en misselijk? Mama zegt dat ik jou heb aangestoken hihihi. Wij komen snel een weekendje logeren. Groetjes en een dikke kus van Ilse.

8:14 p.m.  
Blogger Miloe said...

He opa! Ilse is toch heel erg lief? Ik snap het wel dat jullie denken dat ze soms een duveltje is. Dat komt omdat jullie ons niet begrijpen. Als ik met papa en mama probeer te communiceren en ze snappen me niet, dan word ik ook driftig hoor. Mag ik later ook met je schilderen.
kusje van Miloetje

10:31 a.m.  

Een reactie posten

<< Home