Wim Kroesbergen

zaterdag, november 04, 2006

Wim Kroesbergen en de mystiek van het ongeziene


In de jaren zestig van de vorige eeuw begon ik als beeldend kunstenaar, net als vele anderen te experimenteren met allerlei soorten materiaal. Uiteindelijk ging ik, zonder gestoord te worden door welke vorm van materiebepaling dan ook, mijn eigen weg en bereikte door intensief werken het niveau van nu in het weergeven van allerlei kunstuitingen. Hoewel het figuratieve merkbaar blijft in mijn werk, schuw ik nog steeds het experiment niet. Steeds zoekend naar andere, nieuwe vormen, zet ik in heldere soms zelfs harde kleuren mijn fantasiewereld neer op het linnendoek. Meestal zijn deze werken krachtig door hun eenvoud in vormgeving, maar altijd in een uitgebalanceerde harmonie. Ze zijn simpel een ode van mij aan het water, de zon en de lucht, maar dan met de mystiek van het ongeziene. Schilderijen waarin het licht de abstractie bepaalt. Zoeken naar de innerlijke stilte in mijzelf en de observatie van alles wat de natuur zo mooi maakt, zijn voor mij de belangrijkste beweegredenen waneer ik aan het werk ben. Of zoals ik vaak zeg; "Het creƫren van kunst is balanceren tussen fantasie en werkelijkheid."

Ik hoop u met dit dagboek een kijkje in mijn artistieke leven te geven. Voor het bekijken van mijn schilderijen verwijs ik u naar www.wimkroesbergen.nl

1 Comments:

Blogger Unknown said...

wat kan je tch goed schilderen

je kleindochter ilse

10:08 a.m.  

Een reactie posten

<< Home