Wim Kroesbergen

dinsdag, december 21, 2010

Winter

't Is nu echt winter. Er ligt zo'n 20 centimeter sneeuw en het vriest overdag nog 6 graden. Onze tuin is een sprookje. En in dat sprookje natuurlijk ook de vogels. Juist nu hebben ze het moeilijk om voldoende voedsel te vinden. Maar niet bij ons. Vetbollen, pinda's, zonnebloempitten en strooizaad, oud brood en wat stukjes appel staan vandaag op het menu. Een merel en roodborstje zitten al ongeduldig te wachten als ik de voederplaatsen bestrooi met al dat lekkers. Ik ga weer gauw naar binnen om vanachter het raam te zien wat er vandaag allemaal op af komt. Het fototoestel in mijn nabijheid. Naast de gebruikelijke roedel van zo'n 30 huismussen en de koppels kool- en pimpelmezen zijn er ook veel vinken. De heggemus is er ook en de grote bonte specht laat zich de laatste dagen ook veelvuldig zien. Holenduif, turkse tortel en een tiental spreeuwen zijn er ook. En dan ineens zie ik iets geels in de witte sneeuw landen. Ik pak mijn fototoestel met 300 mm telelens en dan ineens heb ik hem in beeld. Voor het eerst in onze tuin; een echte gele gors. Een prachtig getekend vogeltje, nou ja kijk zelf maar naar de foto die ik van hem heb kunnen maken.

1 Comments:

Blogger Miloe said...

Hoera, een gele gors! Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind hem helemaal leuk. Wij gaan morgen ook zaadjes, vetbollen en toestanden in de tuin hangen, kijken wat wij kunnen spotten. Enne, goed opletten he, nieuwjaardag komt er, naast drie echte vinken, ook een zeer bijzondere echte Kroesbergen in je tuin, zet die maar eens op de foto!

8:08 p.m.  

Een reactie posten

<< Home